Friday 3 February 2017

Lelaki bakar diri, bekas kekasih

New Delhi: Kerana ditinggalkan kekasih, seorang lelaki bertindak kejam membakar bekas teman wanitanya itu di dalam kelas sebuah kolej perubatan di bandar Kottayam, Kerala, kelmarin, sebelum turut membakar dirinya sendiri.
Kedua-duanya dilaporkan mengalami kecederaan lecuran yang serius dan disahkan meninggal dunia di hospital.
Menurut polis, ketika kejadian lelaki terbabit meluru masuk ke sebuah kelas di Sekolah Pendidikan Perubatan (SME) dengan membawa sebotol minyak petrol.
Sebelum sempat rakan sekelas bekas teman wanitanya itu bertindak, dia mencurahkan bahan api berkenaan ke atas gadis terbabit dan membakarnya.
Lelaki itu yang turut belajar di sekolah perubatan sama dan sudah menamatkan kursusnya dua tahun lalu, kemudian bergegas keluar dan membakar dirinya.
Dua rakan yang cuba menyelamatkan mereka turut mengalami lecuran ringan.
Menurut rakan gadis itu, kedua-dua mereka pernah menjadi pasangan kekasih sebelum terpaksa berpisah selepas ibu bapa gadis itu menghalang hubungan mereka, menyebabkan lelaki dikenali sebagai Adarsh, 25, dari Kollam itu mengancam mangsa beberapa kali.
“Kejadian berlaku dalam hanya beberapa saat. Gadis itu cuba melarikan diri tetapi lelaki terbabit mengikutinya dan membakarnya,” kata Ashwin, rakan sekelas mangsa yang turut cedera ketika cuba menyelamatkannya.

-Metro

No comments: