Monday 28 May 2018

'Hamil' dadah



Mexico City: Doktor di sebuah hospital di sini terkejut apabila mengeluarkan 1 kilogram (kg) daun ganja di dalam kemaluan seorang wanita yang mendapatkan rawatan selepas mendakwa bayi yang dikandungnya tidak bergerak.
Wanita itu yang dikenali sebagai Gloria C, 37, mengadu sakit perut dan memberitahu doktor di Hospital Ruben Lenero bahawa dia tidak merasai bayi yang dikandungnya bergerak.
Apabila pemeriksaan dilakukan doktor gagal mengesan denyutan jantung bayi itu dan memindahkan wanita itu ke sebuah hospital pakar wanita untuk menjalani pembedahan.
Ketika pembedahan dilakukan, doktor terkejut apabila menemui 1kg daun ganja di dalam kemaluan dan perut wanita itu.
Doktor juga mendapati wanita itu sebenarnya tidak mengandung.
Menurut laporan media tempatan, daun ganja yang ditemui dalam kemaluan wanita itu baru dipetik dan masih terdapat kesan tanah.
Ganja itu dibalut dengan pita pelekat tetapi dadah berkenaan didapati sudah pecah ketika dikeluarkan.
Pihak hospital kemudiannya membawa semua ganja yang dikeluarkan itu kepada Kementerian Awam untuk tindakan lanjut.
Gloria ditahan dan dibawa ke hospital untuk didakwa tetapi hakim memutuskan penahanan wanita itu tidak sah dan dia dibebaskan.
Pegawai di Pejabat Pendakwa Raya memberitahu kes itu masih dalam siasatan dan berharap mereka mempunyai bukti untuk mendakwa wanita berkenaan ke mahkamah.
Gloria sebelum ini pernah didapati bersalah di mahkamah atas tuduhan menyeludup dadah pada 2010 dan 2015.
Wanita itu memberitahu dia tinggal di Ixtapaluca di negeri Mexico tetapi enggan mendedahkan dari mana ganja itu berasal.

-Metro

No comments: