Monday 4 April 2016

Iklan cari suami



Bangkok: Seorang pelakon drama Thailand yang kecewa kerana masih dara dan belum berkahwin menyiarkan iklan untuk mencari bakal suaminya.
Pui Aranya yang berusia 40 tahun menyewa sebuah papan iklan gergasi di Bangkok untuk mengiklankan dirinya.

Papan iklan itu memaparkan Pui, seorang aktres kurang terkenal dalam keadaan mengghairahkan berserta nombor telefonnya.
“Berusia 40 tahun dan masih dara, Saya mahu kamu! Pui Aranya kini mencari seorang suami.
“Sebelum saya mati, saya mahu mempunyai suami,” katanya dalam iklan itu.
Pui memberitahu akhbar tempatan, dia kecewa kerana gagal mencari pasangan hidup termasuk melalui agensi mencari jodoh dan di Internet.

“Saya serius mahu mencari suami dan sebab itu saya mengiklankan diri saya,” katanya.

Walaupun iklan itu menarik perhatian warga Bangkok, polis pula beranggapan sebaliknya.
Beberapa hari selepas iklan itu dipasangkan, pihak berkuasa mengarahkan ia diturunkan kerana dianggap berunsur lucah.

Jurucakap polis berkata, agensi pengiklanan yang memasang iklan berkenaan juga akan dikenakan denda berjumlah 500 baht (RM55).

“Kami juga akan menyoal siasat wanita dalam iklan ini untuk mengetahui motifnya yang sebenar,” jelasnya.

-Metro

No comments: