Tuesday 10 October 2017

Sisa jadi teman




Minnesota (Amerika Syarikat): Seorang lelaki sanggup hidup selama setahun bertemankan mayat ibu dan kembar lelakinya semata-mata tidak sanggup mengebumikan mereka.
Robert James Kuefler, hidup bersama mayat ibunya, Evelyn, 94, dan kembarnya Richard, selama setahun sebelum mayat mereka ditemui.
Evelyn meninggal dunia pada Ogos 2015, beberapa bulan selepas Richard.
Beberapa bulan selepas kematian mereka, Robert menghantar kad Krismas kepada anggota keluarganya dan menyertakan surat mendakwa ibu serta abangnya tidak sihat.
Dalam surat itu, kakitangan penyelenggaraan itu mendakwa mereka tidak boleh bercakap melalui telefon atau dilawat sesiapa.
Polis akhirnya menemui mayat dua beranak itu dalam keadaan mereput pada September tahun lalu selepas seorang jiran melaporkan sudah lama tidak melihat aktiviti di rumah berkenaan.
Dalam temu ramah melalui telefon, Robert berkata: “Saya tidak gila. Mungkin orang menyangka saya tidak siuman, tapi itu tidak benar.
“Saya terlalu sayangkan mereka.”
Polis berkata, Robert tidak mengambil wang pencen daripada akaun ibunya yang masih dimasukkan ke akaun wanita itu.
Robert didakwa atas tuduhan mengganggu mayat dan lokasi kematian kerana gagal memaklumkan pihak berkuasa bahawa mereka meninggal dunia atas sebab semula jadi.
Dia kini berdepan hukuman penjara setahun dan denda AS$3,000 (RM13,000).

-Metro

No comments: