Tuesday 22 August 2017

Polis siasat gambar budak diikat pada kerusi

Florissant (Amerika Syarikat): Satu pasangan suami isteri membuat laporan polis selepas anak perempuan mereka diikat pada kerusi dengan pita pelekat ketika berada di pusat jagaan kanak-kanak.
Elysha Brooks dan suaminya, Christian Evans berkata, mereka dihubungi pihak berkuasa yang kemudian menunjukkan gambar anak mereka yang berusia empat tahun diikat pada kerusi.
Pasangan itu percaya, gambar yang diberi Jabatan Perkhidmatan Keluarga dan Kanak-Kanak itu dirakam di pusat jagaan tempat kanak-kanak itu dijaga setiap hari.
Bagaimanapun, pusat jagaan berkenaan enggan memberi penjelasan mengenai gambar itu.
“Apabila saya melihat gambar anak saya diikat pada kerusi dan ekspresi wajahnya, sukar saya bayangkan perasaannya ketika itu,” kata Elysha.
Evans memberitahu, dia mahu pusat jagaan itu dikenakan tindakan tegas kerana apa yang berlaku pada anaknya tidak boleh dimaafkan.
“Saya tidak gembira sehingga pusat jagaan berkenaan ditutup dan sesiapa yang melakukan perkara itu kepada anak saya mesti dihukum penjara,” tegasnya.
Ujarnya, itu bukan kejadian pertama yang menimpa anaknya di pusat jagaan berkenaan.
“Beberapa bulan lalu anak saya terpaksa mendapat rawatan di hospital apabila batu kecil ditemui di dalam telinganya,” jelasnya. 

- Agensi/Metro

No comments: