Tuesday 2 May 2017

Alahai dunia: Pelanggan 'serah tengkuk' dikapak

Moscow: Seorang pereka fesyen rambut menarik perhatian pengguna Internet apabila memilih kaedah pelik untuk menggayakan rambut pelanggannya dengan menggunakan kapak.
Daniil Istomin dari Novosibirsk, Siberia, mendapat pelanggan yang sanggup datang dari jauh semata-mata mahu merasai pengalaman rambut dipotong menggunakan kapak.
Video YouTube menunjukkannya mengerat rambut seorang wanita yang berani meletakkan kepalanya di atas papan pemotong.
Istomin ‘mengapak’ rambutnya sebelum menggunakan bilah senjata itu seperti pisau biasa bagi mengemaskan hasil kerjanya.
Disebabkan kaedah pelik itu, Istomin disamakan dengan watak novel kurun ke-19, Sweeney Todd, seorang tukang gunting rambut yang membunuh dan memakan pelanggannya.
Istomin sudah pasti tidak menjamah daging pelanggannya, sebaliknya berkata, dia cuma mahu mencuba sesuatu yang menarik dan berbeza dalam kerjayanya.
“Saya dan beberapa rakan bergurau. Pada mulanya saya bersetuju menutup mata ketika memotong rambut sebagai cabaran dan akhirnya entah bagaimana saya menggunakan kapak.
“Tetapi sebenarnya menggunakan kapak jauh lebih mudah daripada gunting asalkan tahu sudut yang perlu digunakan. Jadi saya menggunakan prinsip asas geometri digabungkan dengan kaedah pemotongan rambut,” katanya.

-Metro

No comments: