Tuesday 27 December 2016

Kerana tolak cinta


Mexico City: Seorang lelaki disyaki membunuh wanita dikenalinya melalui aplikasi bertemu jodoh Tinder kerana berasmara dengannya sebelum melarutkan mayat mangsa menggunakan asid.
Emmanuel Delani Valdez Bocanegra, 26, ditangkap selepas beberapa beg sampah mengandungi tulang manusia ditemui di balkoni apartmennya, kata pihak berkuasa.
Wanita terbabit, Francia Ruth Ibarra, 26, dilaporkan hilang pada 3 Disember lalu oleh keluarga dan rakan yang bimbang selepas dia gagal pulang ke rumah.
Kali terakhir dia dilihat ketika keluar dari rumahnya untuk ke pusat bahasa di Universiti Guanajuato.
Dalam usaha mencarinya, rakan kelasnya menjejak media sosialnya dan mendapati dia menemui Bocanegra yang juga bekas pelajar universiti berkenaan.
Mereka berkenalan melalui Tinder beberapa bulan lalu dan bertemu beberapa kali sebelum Francia hilang.
Menurut polis, Bocanegra berang selepas Francia enggan mengadakan seks dan menggunakan asid untuk menghancurkan mayat itu supaya semua orang menyangka mangsa sengaja menghilangkan diri.
Polis menemui beg berisi tulang di dalam bekas mengandungi soda kaustik serta asid hidroklorik manakala enam kilogram daging manusia yang masih melekat tulang berkenaan membolehkan pihak berkuasa mengenal pasti mangsa menggunakan ujian DNA.
Boncanegra ditangkap di Mexicoo City selepas berjaya dikesan pihak berkuasa.

-Metro

No comments: