Friday 12 December 2014

Mati ditembak kerana lewat azan

Riyadh: Seorang bilal menembak dua pekerja asing di sini, menyebabkan seorang mati dan seorang lagi cedera. Kejadian berlaku jam 3.30 petang ketika solat Asar di masjid di Ortawwiyah di daerah Majmaah, 30 kilometer dari pusat bandar Riyadh.

Ketika polis tiba di tempat kejadian selepas mendapat panggilan daripada orang awam, mereka menemui mayat warga Bangladesh, Mohammed Rafiq Tajul Islam, 32, berlumuran darah. Seorang lagi pekerja warga India yang terselamat, di hantar ke hospital.

Menurut sumber, warga Bangladesh itu kebiasaannya akan melaungkan azan bagi pihak bilal itu setiap kali masuk waktu solat. Tetapi pada hari kejadian dia gagal melakukan tugas itu tepat pada waktunya, menyebabkan bilal berkenaan berang.

Kaunselor buruh kedutaan Bangladesh, Moohamed Alam Sar- war memberitahu wartawan, si mati bekerja di masjid berkenaan sejak beberapa bulan lalu. Sementara itu, polis menangkap bilal berkenaan yang dikatakan pesakit jiwa di sebuah hospital berhampiran. Bagaimanapun, siasatan masih diteruskan.

- Agensi - See more at: http://www.hmetro.com.my/node/15535#sthash.aDaAV8eV.dpuf

No comments: