Thursday 5 June 2014

RM1 juta untuk bantuan perubatan bekas Pengerusi DAP Sarawak


KUCHING - Penderitaan hidup bekas Pengerusi DAP Sarawak, Wong Ho Leng akibat penyakit barah otak mendapat perhatian kerajaan negeri dengan penyerahan cek bantuan kewangan sebanyak RM1 juta kepada isterinya Irene Chang, di sini hari ini.

Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN), Datuk Amar Mohamad Asfia Awang Nassar berkata, peruntukan itu disalurkan bagi menanggung kos perubatan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Assek itu yang kini masih bertarung nyawa dengan penyakit yang dihadapinya sejak tahun lalu.

Katanya, meskipun wujud perbezaan fahaman politik, namun ia tidak menjadi tembok pemisah kepada kerajaan negeri untuk menghulurkan bantuan bagi meringankan beban yang ditanggung oleh keluarga Ho Leng.

"Atas dasar kemanusiaan, kerajaan negeri telah bersetuju untuk menyalurkan bantuan kewangan berjumlah RM1 juta kepada bagi menanggung sebahagian kos perubatannya," katanya pada majlis penyerahan cek bantuan di Pejabat Speaker DUN di sini sebentar tadi.

Ho Leng yang menerima rawatan di Hospital Mount Elizabeth, Singapura kini berada di Sibu dan dikatakan masih dalam keadaan koma.

- KOSMO!

No comments: