Wednesday 7 May 2014

Kereta berlubang langgar ayam

HUANG menunjukkan ayam yang bertembung dengan keretanya.

Jiangxi: Seorang lelaki terkejut apabila melihat kesan kemalangan membabitkan keretanya dengan ayam.

Ayam itu terselamat dalam kemalangan itu, tetapi bampar keretanya berlubang. Kemalangan berlaku di Xinfeng, daerah di wilayah Jiangxi, selatan China.

Huang Lingyong, 31 sedang memandu Toyota Corolla dengan kelajuan 112.65 kilometer sejam apabila ayam itu melanggar keretanya.

. “Saya menekan brek kerana saya pencinta haiwan dan tidak mahu mencederakan haiwan itu.

“Saya mendengar bunyi dentuman yang kuat dan saya menyangka ayam itu mati,” katanya.

Huang memberhentikan kereta dan keluar untuk melihat apa terjadi.

Dia terkejut apabila melihat lubang di bahagian badan kereta dan ayam terperosok di dalamnya.

“Saya menjangka ayam itu mati tetapi saya mendengar ayam itu berbunyi dan membongkok untuk melihat lebih dekat.

“Ayam itu tidak apa-apa,” katanya.

Menurut Huang, ia boleh jadi iklan yang baik.

“Ayam itu kelihatan sangat kuat dan kualiti kereta saya tidak bagus.

“Saya merakam video dengan menggunakan telefon bimbit dan menyiarkannya dalam Internet.”

- Agensi/Metro

No comments: