Saturday 20 July 2013

PAKAIAN JOLOK MATA: DAH KATA DAH, SITI ZAILAH AKAN KENA BALUN HABIS-HABISAN OLEH DAPSTERS!!!

Posted by CUCU TOK WAN Friday, July 19, 2013

Ketua Muslimat PAS Pusat, yang juga merupakan Ahli Parlimen Rantau Panjang, Siti Zailah Mohd Yusoff telah mengusulkan dan mendesak kerajaan agar mengetatkan etika berpakaian di kalangan wanita terutama yang berkenaan dengan skirt ketat dan seluar pendek. Katanya pemakaian sebegitu akan mendorong mereka menjadi mangsa rogol, sekaligus menjadi penyebab utama kepada kadar jenayah seksual di negara ini.

Ini bukan kali kedua PAS bercakap tentang etika berpakaian. Secara moralnya, permintaan Siti Zailah Mohd Yusoff bukanlah sesuatu yang menjengkelkan, merugikan, bahkan menyakiti mana-mana masyarakat. Bahkan jikalau diimplementasikan, ia akan menjadikan masyarakat di negara ini lebih bersopan dan lebih tertib selaku manusia.

Pada tahun lepas, Kerajaan PAS Kedah telah cuba mewujudkan satu kod etika berpakaian untuk persembahan sepanjang Tahun Baru Cina. Akibatnya, Menteri Besar Kedah pada waktu itu, Azizan Abdul Razak, dikecam teruk dan PAS Kedah disifatkan sebagai primitif dan berotak beku. Cadangan dan penguatkuasaan tersebut akhirnya ditarik balik apabila DAP menerusi Teo Nie Ching, yang pada masa itu merupakan Ahli Parlimen Serdang melakukan tekanan dan penghinaan terhadap PAS Kedah.

Kini, Siti Zailah pula menjadi mangsa kehebatan DAP dan para pengikutnya. Teo Nie Ching yang sekarang ini adalah Setiausaha Wanita DAP Kebangsaan dan Ahli Parlimen Kulai menyifatkan kenyataan Siti Zailah itu menghina kedua-dua jantina.

Para pengikut dan pemercaya DAP yang lain, termasuklah Sisters In Islam yang menganjurkan dan mengajarkan Islam Liberal kepada golongan wanita, turut menolak kenyataan Siti Zailah, sebaliknya menyatakan bahawa pemakaian bukanlah faktor utama berlakunya rogol, sebaliknya kejahilan dan kejahatan kaum lelakilah yang menyebabkan wujudnya jenayah tersebut. SIS menegaskan bahawa kaum wanita tidak boleh diajar, dipaksa atau diarahkan untuk memakai apa bentuk pakaian sekalipun.

Masih tidak nampak lagi?

Kalau perkara yang sebegitu baik pun, selagi tidak berkenan di hati para kafirin, sebaik-baik PAS memberikan layanan kepada mereka pun, kaum berkenaan tetap akan menggigit dan menentang. Dan Maha Benarlah Allah Taala yang telah memberitahu kepada kita bahawa kaum kafir hanya akan gembira sekiranya kita menurut perancangan dan kehendak mereka.

Sudah terlalu banyak yang PAS lakukan untuk membolehkan keredhaan daripada DAP untuk PAS. Nampaknya, PAS akan terpaksa membetulkan semula 'kesilapan' Siti Zailah dan berdiam diri dalam hal berkenaan dalam usaha menyenangkan hati kepimpinan DAP!!!


SUMBER

No comments: