Friday 28 September 2012

Dunia Oh Dunia

Tak hirau ditembak

Oleh Na’imah Mohamed
naimah@hmetro.com.my
 

KUALA LUMPUR: “Walaupun terkena tembakan, saya masih sempat melepaskan beberapa das tembakan ke arah kereta dinaiki penjenayah terbabit sebelum pengsan,” kata anggota polis Unit Peronda (MPV), Koperal R Subramaniam, 52, yang cedera di perut selepas ditembak empat lelaki dalam kejadian di Jalan Kuchai Lama, di sini, kelmarin.
Beliau yang ditemui di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), di sini, semalam, berkata, sebaik dua daripada empat lelaki terbabit melepaskan tembakan ke arahnya dan rakan setugas, Koperal Nor Azlan Abu Bakar, 41, mereka membalas tembakan itu sehingga dia akhirnya rebah tidak sedarkan diri.
 
“Kejadian berkenaan langsung tidak mematahkan semangatnya untuk terus menjalankan tugas menjaga keselamatan negara,” katanya ketika ditemui selepas menerima lawatan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar, semalam.

  Beliau yang sudah 31 menjadi anggota polis, akan terus berbakti dengan pasukan dan negara.


Sementara itu, Ismail berkata, polis bangga dengan keberanian dua anggota terbabit yang sanggup mempertaruhkan nyawa dalam menjalankan tugas membanteras jenayah di negara ini.
 
Nota:  
 
Setelah membaca berita ini saya terfikir " Tak ada ke Parti Politik atau NGOs yang nak buat Sidang Akhbar bagi membela nasib anggota polis ini. Kalau penjenayah yang kena tembak, ramai pulak yang tampil bagi membela mereka. hai...dunia....dunia..." 


No comments: