Wednesday 15 August 2012

Pemain remaja negara sertai kelab Itali



PEMAIN bola sepak remaja Malaysia, Sean Gan Giannelli (gambar) akan menyertai kelab Itali, Atletico Arrezo di Tusca- ny mulai 20 Ogos ini.

Sean, 15, akan menyertai skuad bawah 17 tahun (B-17) Atletico Arrezo selepas berjaya menawan hati jurulatih dan kakitangan teknikal kelab itu baru-baru ini.

Sean yang berdarah campuran Itali-Malaysia, merupakan pelajar Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ) dan berlatih serta mewakili skuad B-17 SSBJ.

Bapanya, Massimo berkata, beliau berbangga dengan pencapaian Sean memandangkan anak lelakinya itu menjadi rakyat Malaysia pertama mewakili kelab bola sepak remaja Itali selepas menjalani ujian percubaan pada Jun lalu.

"Dia (Sean) anak muda yang bercita-cita tinggi dan matlamat hidupnya ialah bermain bola sepak secara profesional pada tahap tertinggi di Eropah.

"Daripada apa yang dia capai setakat ini, tidak ada apa yang tidak boleh dilakukannya," kata Massimo.

Katanya, kepantasan dan tek- nik yang dipamer Sean sebagai pemain penyerang, memikat hati ketua jurulatih kelab Serie D itu, Abel Balbo yang juga bekas pemain skuad kebangsaan Argentina.

Balbao yang pernah beraksi bersama legenda bola sepak Argentina, Diego Maradona, menyumbat 150 gol dalam Serie A dan pernah bermain untuk kelab AS Roma, Udinese, Fiorentina, Parma dan Boca Juniors.



sumber: Kosmo

No comments: